[Csaladtortenet 2] erdélyi ev. anyakönyvek

István Verner verneristvan1 at gmail.com
2013. Ápr. 13., Szo, 18:44:56 CEST

Kedves Mindenki!

Néhány hónappal ezelőtt valakinek azt írtam, hogy az erdélyi ev.
anyakönyvek Németországban, a Siebenbürgen Institut kezelésében találhatók.

Hát kérem...ez így sajnos nem igaz!

Ami ott található, az egy családi kartoték-gyűjtemény, ami - fénymásolt
formában - szabadon kutatható, de ezek NEM az anyakönyvek!
Bizonyos tekintetben talán jobbak is, mert név szerint rendezettek, így
csak a kívánt nevet kell megadni, és 10 percen belül már hozzák is.
Az eredeti kartonokra minden családi eseményt felvezettek (születés,
keresztelő, esküvő, haláleset), sajnos bőven akad hiányos is, de kis
szerencsével nem csak a keresett személyt találjuk meg, de szüleit,
házastársát, gyerekeit, stb.- minden adat egy kartonon!
A fénymásolatért 5 Eurocentet kérnek. Én sajnos Weber nevűeket is kerestem,
de olyan sokat találtam, hogy képtelenség lett volna helyben átnézni, ezért
csak másoltam, amit találtam.
448 másolattal indultam haza, ami talán soknak tűnhet (EURO 22.40), de
felületesen áttekintve is 8 olyan rokont találtam, akikről eddig fogalmam
sem volt!

A levéltárosok kedvesek és előzékenyek, nem várják el, de örülnek, ha egy
kis plusz pénzt kapnak :-)

E-mail-ben is lehet kerestetni - az árakat a honlapjukon találjátok:
http://siebenbuergen-institut.de/bibliothek-und-archiv/

Külön ezért nem mentem volna ki, de mindenképpen érdemes egy kis kerülőt
tenni, ha az ember amúgy is Németországban jár.

kellemes hétvégét, István

--
Verner István
Kutatott nevek: Blankenfeld, Bleha, Breitengross, Germanecz, Győrffy,