[Csaladtortenet 2] off-könyv-kolozsvári-könyvfesztivál.

István Szűcs altwien1 at gmail.com
2013. Ápr. 20., Szo, 14:41:24 CEST

Kedves Listatársak!

Itt, Kolozsváron most  hétvégén van a román könyvfesztivál. Mint könyvekkel
foglakozó személy én is meglátogattam és eléggé jó tapasztalataim vannak.
Részemről

 3 olyan könyvet vettem, ami részben a kutatásaimhoz kell, részben,meg majd
kellhet!

1) Diaconescu Marius Szatmár vármegye 1569-70-es történelmi demográfiai és
személyi adattára.
A címnek megfelelően  a szerző  kutatásait összegzi települések szerint és
megjegyzésekkel kiegészítve. Maga a könyv 6500 nevet tartalmaz,melyhez
hozzá tartozik az egyes személyek társadalmi állásának leírása. 15-15
oldalnyi román bevezetés   és annak angol fordítása a kezdet. A 37.
oldaltól a 289. oldalig az 1569. 08.10-i kezdetű összeírás,latin nyelven, a
korabeli átírásban található. E korai forrás láthatóan és érezhetően
lappangó anyag lehetett, nem véletlenül az egyik lector Ioan Dragan a
Kolozs megyei levéltár volt igazgatója, hiszen itt Kolozsváron is számos
Szatmári anyag volt, amit csak tavaly adtak vissza a gyulafehérvári négy
teherautónyi szatmári iratokkal!!!

A könyv ára hazajuttatással együtt 60 RON.

2) Costea-Florea-Pál-Rüsz-Fogarasi Városok és városlakók.
 A könyv román és magyar nyelvű tanulmányokat tartalmaz 50-50%-ban, 437
oldalon. Erdély városiasodásáról, a városokés városlakók kialakulásáról
szzól a könyv. A román nyelvű címek le vannak fordítva  magyarra.
A magyar tanulmányok az alábbi témákat dolgozzák fel:

A könyv ára 50 RON.

3) Varga Attila: A temesvári püspökség krónikája. 1860-1923 között a
temesvári ,illetve Csanádi Püspökök személyén keresztül mutatja be a
főegyházmegyét, annak életét. Kb 50-50%-ban román-magyar a szövegezés, de a
magyar részről, ami számomra "érthetőbb" :-)  nagyon jóa véleményem.
Személyekről, helytörténeti vonatkozásokban  nagyon gazdag!.

A könyv ára 45 RON.

Amennyiben valamelyikőtöknek valamelyikhez lenne kedve, holnapig még meg
tudom venni! Az eljuttatást pár napon belülmeg tudom szervezni!

István

--
*"..., mindég ifjan, sose vénen, mint egy Árpád-házi király** magyarjainak
szívében." (W.S.)

Üdvözlettel, István*
**