[Csaladtortenet 2] Petőfi Sándor és Szendrey Júlia házassági bejegyzése az erdődi akv.ben

Gelei Judit gelei.judit at gmail.com
2013. Aug. 3., Szo, 13:57:33 CEST

Kedves Listalakók!

Néhány érdekesség, amit észrevettem az anyakönyvben:

A nevük:
Petőfy Sándor és Szendrei Julia
Petőfi neve előtt - ha jól olvasom - az áll, hogy tiszt. (vajon pontosan
mit értett alatta a pap?), míg más férfiak előtt nincs semmi, bár a tanúk
neve előtt is megjelenik valami hasonló.

Vallásuk:
Petőfi: Ágostoni, vagyis evangélikus
Júlia: r.kat.

Állapotuk-lakhelyük:
Petőfinél Nőtelen, Félegyháza (ez inkább születési hely)
Júliánál: hajadon, Endrőd-Pest (ez utóbbi Petőfi lakhelye, talán hely
hiányában került az alsó sorba, de ha egyébként nem tudnánk...)

Tanúk:
Petőfi sorában: tisztelt Lankai József úr
Júlia sorában: -- Sas Károly úr (vajon az a vizszintes vonal a neve előtt
mit jelent?)

Eskető személy:
Kalos István endrődi lelkész (tehát evangélikus) és valami megjegyzés, amit
nem tudok kiolvasni (talán Recserfalu mellett), vagyis valahonnan a
szomszédból hozták.
Miután a bejegyzések többségénél a házasulandók mind r.katolikusok, vsz. a
katolikus templomban történt az "öszveadás"

A hirdetések vagy más akadályoktól felmentés:
Háromszori kihirdettetéstől felmentettek, a Vi.? elbocsáttatott
vagyis, ha jól értem, Júlia kapott elbocsáttatást (nem túl gyakori eset a
r.kat. egyháznál)

Megjegyzés:
A menyasszonyt Koltóra viszik, onnan Pestre mennek.

Hát nem bájos! azért kellett így összeadni, mert csak futtában vannak itt.

Ha valaki kiegészítené, amit nem tudtam jól értelmezni/olvasni, köszönöm.

Üdv. Judit