[Csaladtortenet 2] Családtörténeti honlapom

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2013. Dec. 20., P, 20:16:30 CET

Kedves Béla!
Kiflejtettem az előbbi levelemben a http://genealogy.euweb.cz/hung/hungary.html címét.
Az én módszeremhez nem kell mást tudnod, mi nt egy szövegszerkesztő-program kezelését
Én is csak annyit használok, meg persze egy sajátkészítésű programmot, mely a meta-anyagot átírja HTMl-re.
Ugyanis túl lusta vagyok minden adatnál  beírni a html-kódot, így helyette csak egy jelet írok be, amit aztán könnyű helyettesíteni a kellő html-kóddal.
a lényeg:
a1 az ős-ős
B1, b2, b3, b...n a gyerekei, c1,.. a gyerekeinek a gyerekei, nem különböztetve meg a különböző gyerekek gyerekeit.
Tehát:
A1
    b1
        c1
           c2
    b2
         c1
            c2
    b3......
így mindig könnyen be lehet illeszteni egy újjonan előkerült személyt, legfeljeb b a számokat kell megmásítani.
gyakorlatilag ezt 26 generációig lehet vezetni, de ha 20 évet veszünk egy generációnak (Az első gyerek születése!) akkor 520 évet lehet vele áthidalni. De ha időszakokra törjük a családfát (Nálam 1500-ig ,majd a túróczi és liptói ágak szétvállásáig, majd a két ág külön-külön,egyik sem túl sok generáció.
Dániel Sámuel fia volt!
J5. Sámuel 5. gyereke volt az apjának,
K1. Dániel 1. gyereke volt az apjának.
A forráskódja így néz ki:
        <li id="Sámuel1789" >™Tp™ J5. € ™NH™Sámuel€ ™NL™Samuel€  ~ ™Dt™*/?, †1789-06-01; € Református lelkész<br />
            ™=™ ™Sp™Bessenyei Julianna€ ~ ™Dt™*/17xx, †1789-07-13; €  (a testőr-költők B. György és B. Sándor nővére)<br />
            ™SpP™{ B. Zsigmond Zsigmond *1698. , †1786-01-31., szabolcsi szolgabiró, majd táblabiró ™SpPMar™ Ilosvay Mária}€
        <ul id="Sámuel1789Puer">
            <li id="Dániel1761" >™Tp™ K1. € ™NH™Dániel€ ™NL™Daniel€  ~ ™Dt™*/1761-07-01 Bőcs  (Borsod vm), †1843-03-17, Debrecen; €<br />
                ™=™ ™Sp™Lévay Zsófia€ ~ ™Dt™*/1772, †?;  ™Mar™1789-04-29.; €<br />
A ™NH™ = keresztnév magyarul
™NL™ = ugyanaz latinul,
™Dt™= Datumok
™TP™ generáció-kód
™Sp™ Házastárs neve
™SpP™ házastárs szülei
az adat végét egy € jelzi, ami utána jön az vagy egyszerű szöveg, vagy egy HTML code: <br /> új sor következik
<li a gyerekek listája, mely egy kattintással ki/be takarható, hogy jobban át lehesen teinteni a családfát. FIus gyeekei alapértelmezésben láthatóak, a lányoké pedig takartak.
Egy szeméyre anny adatot lehet megadni, amenyi van és érdemes.
A kinézethez van egy CSS-file,és az egészhez egy Javascript file a szükséges funkciókkal.

Ehhez nem kell a felhasználónak érteni, mert készen kaphatja, legfeljebb a kinézetben változtathat, de az könnyü.

Üdv.
István

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -