[Csaladtortenet 2] Görgey

Szilvágyi Gábor szilvagyi.g at t-online.hu
2013. Feb. 8., P, 18:16:47 CET

Kedves Imre!

Ha ezt Tényleg Móricz Zsigmond írta, nem lehet büszke rá.
Görgey elsöprő népszerűtlenségét nem a fegyverletétel okozta, hanem az
azt követő magatartása. Talán nem mindenki tudja, de nyilvánosságra
került egy levele, az osztrákoktól kapott apanázst kevesli, emelést kér.
Ha ő egy gerinces magyar tábornok lett volna (főleg Arad után!), egy
helyről nem fogad el életjáradékot, a Habsburgoktól. De hát neki nem
volt tartása, ezért szerintem annulálta azt a teljesítményt, amit
katonai pályáján nyújtott. Ezért nem értem, miért kellett neki szobrot
állítani a budai várban. A 80-as években tervbe volt véve egy emlékmű az
aradi vértanúk emlékére ( még én is adakoztam erre a célra, de a
rendszerváltás zűrzavarában valakik búcsúzóul lenyúlták az erre
összegyűlt pénzt), ők biztos, hogy jobban megérdemelték volna.
Az meg igen érdekes, hogy esküszegőnek nyilvánítja a kormányt. Lehet,
hogy rosszul tudom, de ismereteim szerint a Habsburgok az április
törvényeket elfogadták, azután mégis ránk küldték Jellasicsot.Mert ők
nem voltak esküszegők.

Üdv, Gábor