[Csaladtortenet 2] Szepesházyakról

Erzsi Kovácsné keresone at gmail.com
2013. Feb. 9., Szo, 14:44:46 CET

Kedves Imre!

Alaposan megnéztem a lapot, amit küldtél. Megnéztem rajta a 2 Apollóniát,e
a József Apollóniája 2 évesen meghalt. Nem találtam sehol Medveczky Edét a
lapon. Valamit elnéztem?
Nem tudod véletlenül, hogy hova került Medveczky Lajos és felesége? A 3
gyermek megszületése után nem találtam semmit róluk. Arra is gondoltam,
hogy mivel M. L. nem r. k. volt, talán a fiúkat az apa vallására
keresztelték. Ilyen sokszor előfordul. A házasságkötéskor egyértelműen
lutheránusnak írják, azaz reformátusnak. Viszont a lányok születésekor
valami mást írtak az apa vallásaként. Nem tudom kibetűzni, hogy mit. Lehet
evangélikus vagy görög katolikus. Az evangélikus anyakönyvben nem találtam
semmit.
Ha megnézed Nagy Iván I. tábláját, akkor azt látod, hogy Gáspár lány
Apollónia férje Medveczky Ede. Itt valószínű a név elírás. Ez az Ede
valójában Lajos.

Ha tudnál valamit későbbi sorsukról, lészíves írd meg.

Köszönöm Kovácsné:Erzsi