[Csaladtortenet 2] Vétsei, Vécsey, Vecsei vagy ahogy akarjátok

István hatvany hatvany.istvan at gmail.com
2013. Feb. 10., V, 12:48:18 CET

Kedves listások

Először is köszönöm a hozzászólásokat. Kicsit bővebben  Vétsei Sámuelről.
Hajdúböszörményben volt prédikátor 1795-ig. A Böszörményi anyakönyvekben az
alábbi gyermekeit találtam meg: Sámuel 1767, Sámuel 1768.,Mária 1770, Klára
1771, Eszter 1779. 71  Szilágyi Mária halotti bejegyzésében 1814.7.10.
Debrecen. Hat élő gyermekről és 22 unokáról történik említés. Én
Böszörményben csak 6 gyermeket találtam akik közül Sámuel 1767 egy éven
belül elhalt. Tehát hiányzik egy gyerek. A házasság 1766. ban kötődött
Tehát Sámuel 1767. volt az első gyermekük. 1795-től 1806-ig haláláig
szuperintendensként tevékenykedik. Debrecenben már nem találtam gyermeket.
Gyermekei közül Sámuel 2. Feleség Veresmarti Mária Prókátor, város kapitány
Debrecenben . Gyermekeik Éva, Therézia, Rozália, Julianna. legalábbis
ezeket találtam . Eszter Feleségül ment Szunyog József birtokoshoz  Bereg
vm. Tenger. Gyermekek: Mária, Lajos.  Mária férj Komáromi Dániel. Gyermekek
Eszter, Júlia Júlia, Lajos, Mária, Terézia. Jelenleg ennyit tudok. Nem
tudom Klárával mi történt. ez összesen 12 unoka . Itt is hiányzik 10 unoka
még.

Vétsei József 1796.-ban vette Zagyva Máriát. 17 gyermekük született. Egyik
gyermekük József (1800-1855.9..12.) Debrecenben lélkész, majd akadémikus
tudós.

Rajtuk kívül számos Vétseit találni az anyakönyvekben Bebrecenben is és  a
környező településeken.

Szilágyi Sámuel szuperintendens egyenes ági ős apám. ezért érdekel a
család. Eddig úgy 650 név szerepel az utódok és házastársaik  leszármazási
tábláján.
A püspök 10 gyermekei közül, Zsuzsáról (Czakó füredi Sándor
Hódmezővásárhely lelkész.), Mártonról sárospataki professzor (Abádi Ilona),
Annáról (Öri fülöp Gábor), végül  Mihályról és leszármazottjairól
viszonylag keveset  tudok.

Bárki bármit hozzá tudna  tenni köszönettel veszem.
H István