[Csaladtortenet 2] Nagytevel

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2013. Feb. 13., Sze, 10:23:08 CET

Kedves Béla!

Csak a balesetben elhunytnak nincs nyoma, vagy az egész családnak?

Az utóbbi esetben valószínű az áttelepült család tovább költözött.

Az általam ismert Tata környéki faluban élő családok közül is
többeknek nem ez volt az első magyarországi lakhelye. Ha valamiért nem
tetszett az első telepítési hely továbbköltöztek. Hogy ezt
technikailag hogyan lehetett lebonyolítani nem tudom.

A továbbköltözés oka volt gyakran az is, hogy sokáig bíztak abban a
családok, hogy visszaköltözhetnek szülőföldjükre, ezért igyekeztek a
határhoz közelebbi faluba költözni, vagy rokonokhoz közelebbi faluba
vágytak. Olyan családról is tudok, akinek végül sikerült
visszaköltöznie.

Üdv. A Éva