[Csaladtortenet 2] Családi fénykép

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2013. Feb. 14., Cs, 15:01:44 CET

Kedves Listatársak!

Nagyon szépen köszönöm a magánban és listán küldött leveleket.

Fantasztikus mi mindent láttatok meg a képen, amire én nem is
gondoltam. A dupla garázs, a szépen nyírt fű, a csatorna, stb.

Én is arra hajlok, hogy a kép valahol a tengeren túl készülhetett.

Az Európában élő rokonok a kitelepítés során, kényszerből hagyták el
az országot 1947-ben. Túl közel volt még az időpont ahhoz, hogy az
óhaza iránti nosztalgiából magyaros ruhába öltöztessék a kislányokat.

Nem lehettek 56-ban eltávozottak sem, mert azokra a 70-es évek elején
még emlékeztek volna a nagyszülők.

Valószínű 1945-ben vagy előtte kitelepült rokonok leszármazottai
lehetnek. Ezt a vonalat még kutatnom kell.

Burgenlandra én is gondoltam, de ott sokszor megfordulunk, valahogy
nem olyan a környezet, mint amit a képen látok.

Egy kérdés még nyitottnak tűnik számomra, mikortól készülhetett színes
kép kint és itt nálunk. Én úgy emlékszem akkor még nagyon
rácsodálkoztunk a színes fényképre.

Köszönettel és üdvözlettel.

A Éva