[Csaladtortenet 2] Családi fénykép

Marcsi H hamory.marcsi.49 at gmail.com
2013. Feb. 14., Cs, 21:03:49 CET

Kedves Éva!Itt a leirtak errol.
Udv. Marcsi2

Első színes kép
[szerkesztés<http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=A_fotogr%C3%A1fia_t%C3%B6rt%C3%A9nete&action=edit&section=3>
]

Az első színes képet az angol fizikus James Clerk
Maxwell<http://hu.wikipedia.org/wiki/James_Clerk_Maxwell>
 készítette 1861 <http://hu.wikipedia.org/wiki/1861>-ben, erről olvashatunk
Jean Vivié: *A filmtechnika története és fejlődése* művében
is.[1]<http://hu.wikipedia.org/wiki/A_fotogr%C3%A1fia_t%C3%B6rt%C3%A9nete#cite_note-1>.
A színes képek az 1910-es
évekig<http://hu.wikipedia.org/wiki/1910-es_%C3%A9vek> ritkaságszámba
mentek. Ezek többsége eredetileg fekete-fehér kép volt, melyet kézzel
színeztek, utólag. Az első színes-filmet már
1907<http://hu.wikipedia.org/wiki/1907>-ben
forgalomba hozta a Kodak, mely az autokróm
eljárásra<http://hu.wikipedia.org/wiki/Autokr%C3%B3m> épült.
A színeket valósághűen visszaadó filmre, a színes fotográfia valódi
megszületésére 1935 <http://hu.wikipedia.org/wiki/1935>-ig várni kellett,
mikor a Kodak bevezette a piacra az előző évben kikísérletezett
Kodachrome<http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=Kodachrome&action=edit&redlink=1>
nevű
filmjét. Természetesen nem a Kodak volt az egyetlen gyártó, de Európában
kétségkívül igen elterjedt. A fényképészet története bizonyos mértékig
összefonódik a Kodak fejlesztéseivel, kísérleteivel.

1876 <http://hu.wikipedia.org/wiki/1876> - Ferdinand
Hurter<http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=Ferdinand_Hurter&action=edit&redlink=1>
 és Vero Charles
Driffield<http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=Vero_Charles_Driffield&action=edit&redlink=1>
elkezdte
vizsgálni a fényképek érzékenységi jellemzőit, ebből teljesen új tudományág
született, a szenzitometria<http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=Szenzitometria&action=edit&redlink=1>,
amely a fényérzékeny anyagok tulajdonságait kutatja.