[Csaladtortenet 2] Három kérdés egy kezdőtől

Szabolcs Makra makra.szabolcs at gmail.com
2013. Feb. 14., Cs, 22:18:57 CET

Tisztelt Listatag!

Szeretném kikérni a véleményedet az alábbiakban:

1.
Mennyire elfogadható / életszerű az, hogy valaki 1760-ban, kb. 40
évesen meghazásodjon,
majd 1785-ben újra nősüljön, tehát 65 évesen, szülessenek még gyerekei
és 1818-ban, tehát
98 éves elhunyjon. Egyszerű földművelő férfiemberről van szó.
Lehet, hogy valami elkerülte a figyelmemet és esetleg "kihagytam" egy
generációt?

2.
A halotti anyakönyvek némelyikében megadják azt is, hogy az elhunyt
hány éves volt.
Mennyire lehet ezt biztosnak venni, ugyanis volt már olyan "esetem",
amikor 40 évest
írtak, de valójában 1812. októberében született és 1855. áprilisában hunyt el.
Vagy ennyi még "belefér"?

3.
Van-e olyan tag itt a listán, aki Berekböszörményt kutatta / kutatja?

Köszönettel és üdvözlettel: Makra Szabolcs