[Csaladtortenet 2] (nincs tárgy)

Aranka, Patakiné p.aranka at mailbox.hu
2013. Feb. 18., H, 20:11:27 CET

Szeretettel köszöntök minden kedves levelező társamat. Patakiné Aranka
vagyok, pár éve kutatom családfámat. Nem egyszerű feldolgozott anyagokhoz
jutni, ezért bízva a Ti munkátokban, remélem egymás segítségére lehetünk
kutatásaink során. Os(z)termann nevű őseim nyomát keresem. A Heves megyei
Verpelét, Tarnaszentmária a legutóbbi kutatóhelyem. Itt az 1820-as években
járok. Megdöbbentem, hogy ezekben az években a születendő gyermekek
anyakönyveiben az apa neve hol Josephus Ostermann, hol Josephus Ostermann
alias Malik (eddig, nem volt jelen ez a név). A felesége: Barbara Koklács.
Másodszor a feleség nevén vittem a keresés fonalát, így láttam, hogy a 7
gyermeküknél háromnál az Ostermann mellett szerepel a Malik név is. Biztos,
hogy egy párról van szó, de mivel ezeken a településeken nem találtam a
házasságukat, ahol talán több információt kapnék a származási helyükről,
szülőkről, most megállt a tudományom! Hogyan, miért lett Malikból
Ostermann, vagy fordítva? Mit tanácsoltok, milyen irányban folytassam a
kutatást? Lehet, hogy nem lesz elegendő az anyakönyvek böngészése? Talán
még van egy halvány reményem, ugyanis a szomszédos Felsőnánán élt Malik
család, ezért szeretném átnézni az anyakönyveit. Bármilyen javaslatra
nyitott vagyok. Köszönöm figyelmeteket. Aranka