[Csaladtortenet 2] Politikai nézetekkel születünk?

Szepesházy Imre szepeshazy at t-online.hu
2013. Feb. 27., Sze, 09:28:09 CET

Kedves István!
A cikk sok érdekes dolgot vet fel. Bár több helyen nagyon pongyolának tartom
a az irányzatok megfogalmazását sőt egyszerűen nagyon leegyszerűsítőnek. Ki
fejti ugyan, hogy inkább az amerikai terminológiát használja mert az
egyszerűbb, de szerintem éppen itt követi el a legnagyobb hibát. A politika
sosem egyszerű! Nagyon nem értek egyet azzal hogy két pólust vizsgál.
Amennyiben általánosít, akkor igencsak sántít az érvelés! Mitől lesz
konzervatív a fajelmélet alapjain álló bármely ideológia, és mitől lesz
liberális a kommunista ideológia? Kicsiny országunk szegény lakosainak
sajnos mind a kettőből kijutott, és sajnos mindannyian tapasztalhattuk, hogy
milyen eredményeket értek el az adott eszmék vazallusai. De menjünk tovább,
maga a liberalizmus is számos irányzatot takar kezdjük mindjárt a hazai
Szabadelvű párttal, akiket nem tudni, milyen apropóból, az SZDSZ saját
elődpártjának aposztrofált. Pedig a két párt irányvonala között, bizony
mélyebb a szakadék, mint a Marianna árok. Mert a Szabadelvű párt
liberalizmusa a neked is van jogod alaptételből indult ki, a mai liberális
gondolkodók a nekem jogom van áltételt teszik politikájuk alapjává. Lehet
hogy befogadó a mai liberális eszme, de egyben úgy tűnik, hogy kényszerítő
is, lásd különböző vélt vagy valós "alapjogok" erőszaktól sem mentes
érvényesítése, azokkal szemben akik ezt nem szeretnék elfogadni. De azt
kijelenteni ex katedra hogy csak Ők a befogadók, semmi szín alatt nem lenne
szabad állítani. A következőpélda lehet hogy sántít, de a példák már
ilyenek. Egyik legjobb barátom olyan meleg, hogy egy vén marha is puhára
főne ha rá tennék, ugyan akkor semmiképpen sem helyesli a törvényesített
kapcsolatot a párjával, még úgy sem helyesli a gyermekek örökbefogadását.
Nekem semmi bajom a mássággal, amíg 4 fal között marad, ahogy én sem az
utcán élek házaséletet a nejemmel. Tehát elfogadom sőt még meg sem ütközöm
rajta, viszont nem is csak kérem, hanem egyenesen követelem, hogy ne tegyék
kötelezővé! Pedig nem vagyok liberális. A politikai beállítódást lehet, hogy
könnyebbé teszi a DNS valamilyen része, de hogy ez határozza meg a politikai
irányultságot nem tartom elképzelhetőnek. Ugyanis előbb volt a DNS és csak
sokkal később lett a politika mint az emberi elme szüleménye. És ez így van
akkor is ha a darwini modellt nézzük és akkor is ha a bibliát, vagy más
teremtés mítoszokat. Ha azt nézem hogy az ember bonyolult lény akkor nem
állhatja meg a helyét a kétpólusú politika sem. Szerintem a politikai
beállítottságot és irányultságot igen is otthonról hozza mindenki és az, az
évek során változhat és változnia is kell, mert a világ is változik. Ezzel a
változással mindaddig egyet kell, és lehet érteni, amíg a köz javát
szolgálja, de haladéktalanul fel kell lépni vele szemben amint az, csak az
illető egyén, vagy egy szűk csoport boldogulását célozza. Tehát
összefoglalva a cikk megállapításainak tudományosan alátámasztott tényeivel
nem vitatkozom, de a levont spekulatív jellegű észrevételeit, erős
kritikával tudom csak szemlélni.