[Csaladtortenet 2] családt

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2013. Jan. 4., P, 10:23:51 CET

Kedves Ákos!

Szeretném megköszönni, hogy felhívtad a figyelmet a " Szerinted honnan
jössz" című sorozatra. Szorgalmas nézője lettem. Általában rögzítem a
műsort,  s mikor ráérek megnézem.

Bár nem vagyok kezdő a  családfakutatásban, érdeklődéssel figyelem milyen
kutatási módszerekkel jutnak el a szereplők az őseikhez. Sejtem, hogy a
film érdekében sok segítséget kapnak profi kutatóktól olyan forrásokból,
amihez egy magunkfajta " mezei" kutató nem könnyen juthat hozzá.

Irigykedve nézem, hogy a különböző korok indexált összeírásaiból milyen
gyorsan lehet adatokhoz jutni. Vajon ott is önkéntesek munkája tette ezt
lehetővé? És ezeket az összeírásokat nálunk miért nem tartották nagyobb
becsben? Miért semmisítették meg az 1869-es összeírások anyagait?

Azon is meglepődtem, hogy mennyi információt lehet összeszedni korabeli
újságokból.

Ami a legjobban tetszik, hogy híres,ismert emberek hogyan reagálnak arra
mikor kiderül,hogy őseik  esendő, sok esetben bűnös életet éltek, becsaptak
embereket, bigámiában éltek, cserben hagyták családjaikat, a család régen
milyen nyomorban, szegénységben élt.

Akinek lehetősége és ideje van rá, annak javaslom a sorozat megtekintését.
/ Amúgy általában én nagyon kedvelem a különböző reality sorozatokat, ezért
magamtól biztosan nem jutottam volna el a sorozat nézéséhez/.

üdv. A Éva