[Csaladtortenet 2] Emerico Eisrich

Szilvágyi Gábor szilvagyi.g at t-online.hu
2013. Jan. 12., Szo, 14:34:22 CET

Kedves Angéla!

Szerintem nagyon sok múlt az anyakönyvet vezető személyen. Látta-e már
leírva az adott nevet, milyen gyakorlata volt az írásban, főleg, ha az
illető nemzetisége nem egyezett az övével. Nem hiszem, hogy ilyen
esetekben lebetűzték volna a nevüket a keresztelő alkalmával. Nem
lepődöm meg a tényen, mert a tegnap Stephanus Rex kapcsán említett
svábok lakta faluban elképesztő verziókban írták le a neveket. Volt
olyan családnév, amit nyolc féle verzióban találtam meg. A meglepő az
volt, hogy amikor német anyanyelvű pap volt, az is nagyon cifrán írt le
neveket. Mert az még érthető, hogy szlovák vagy magyar nevű plébánosnál
néha fonetikusan fordulnak elő a számukra idegen nevek, de egy németnél?
Szóval ne csodálkozz, ha találkozol egy kis eltéréssel a nevek
bejegyzésénél.

Üdv, Gábor