[Csaladtortenet 2] Mormonok es Erdely

Janos j_kocs at yahoo.com
2013. Jan. 25., P, 14:37:36 CET

Kedves Mindenki!
Talán jól jönnek a mormonok kelet-európai képviselőjével való beszélgetéshez a következő információk:
- Elisabeth Long közvetítésével, előzetes e-mail egyeztetések után, 2007. nov. 6-án találkoztam, itt Sepsiszentgyörgyön a mormon egyház képviselőivel, az amerikai Kahlile Mehr és Orwill S.Paler, valamint a bukaresti Octavian Vasilescu urakkal, akik akkor nagy sajnálatomra közölték, hogy egyelőre nincs tervük Romániára, így Erdélyre sem.
- felajánlottam nekik a digitálisan másolt anyakönyveket, de "csak jogtiszta" jelzéssel akkor visszautasították. Miután már szabad volt a fényképezés, nem nagyon értettem, hogy mire gondoltak. Mintha kizárólagosságot szerettek volna - amit lehetetlenség biztosítani.

- A Charta nyomdában vásároltunk együtt egy pár kötet reprint Pálmay könyvet, ami bekerült a Salt Lake City-i könyvtárba.
- 2007-ben a bécsi képviselőjük Raul Rios úr volt, akit meghívtam Budapestre, hogy találkozzunk, de nem jött el...
- A találkozón jeleztem a mormon egyház felé, hogy szívesen dolgoznék velük/nekik a romániai levéltárakban történő másolásoknál, illetve egy itteni kutatópont megnyitását is vállaltam az Erdélyi Genealógiai Társaságnál, amennyiben ők biztosítják a mikrofilmolvasót.

Nagyon kellemes napot kívánok!
Kocs János - Sepsiszentgyörgyről