[Csaladtortenet 2] Vártüzérezred

Hegedűs család hegedus.csalad at t-online.hu
2013. Jan. 27., V, 19:43:43 CET

Kedves Éva!

A www.mlorenz.at weblapról kiderül, hogy a 6. vártüzérezred kiegészítési körzete az V. körzet volt Pozsony központtal, amelybe az Észak-Dunántúl és a Felvidék nyugati része tartozott bele. A 6. vártüzérezred törzse 1909-ben és 1914-ben Komáromban volt, az ütegek egy része mindkét évben Budapesten, a másik fele Péterváradon.
Gondolom, a vártüzérség az erődökben volt, a tábori tüzérség a hadseregekkel vonult.

Az, hogy valakit éppen gyalogos bakának, huszárnak vagy éppen tüzérnek soroztak be, szerintem nagyrészt a véletlenen múlott. Huszároknál talán előnyt jelentett, ha látott már korábban élő lovat az illető. 1988-ban pl. az alapkiképző századunkat úgy osztották el az "éles" századok között, hogy aki 180 cm-nél alacsonyabb volt és nem volt szermüvege, az automatikusan harckocsizó lett, a többiek pedig lövészek. (Így lettem gépesített lövész.)

Más: Úgy emlékszem, érdekelt vagy a felsőőri Adorján családban is. Pár hete egy listatársunk felhívta a figyelmet arra, hogy a MOL honlapja egy új adatbázissal bővült, a dikális összeírásokkal. Rengeteg Adorjánt találtam a következő években: 1554, 1599, 1601, 1622, 1626
Ugyancsak szerepel egy Adorján a Mohács előtti oklevelek között a következő idézőlevélen: DL 100978  Kelt: 1482-07-17

Üdvözlettel
Hegedüs Gyula

__________ ESET NOD32 Antivirus - Vírusdefiníciós adatbázis: 7938 (20130127) __________

http://www.eset.hu