[Csaladtortenet 2] Levél mellékletek csatolása

Péchy Gáspár gazsi at pechy-de-pechujfalu.hu
2013. Júl. 9., K, 12:11:26 CEST

Tisztelt Listalakók!
Mint a MACSE listán láttam, vannak akiknek problémát okoz képet, mellékletet csatolni levelükhöz
ezen levelezőlistára.
Számukra írnám e kis ismertetést.

Mint minden levél alatt látható, "Támogatott csatolmányok:jpg, jpeg, gif, png, pdf; Max. méret: ~3 MB".

Kezdjük a formátumokkal:
- ha valaki képet szeretne csatolni, ami nem a fennti formátumban van (pl. tiff), konvertálja át
bármely képszerkesztővel ( közismert és ajánlott az "irfanview" program ). A művelet egyszerű:
Megnyitjuk a képet, majd "mentés másképp" metódussal ".jpg" file típust kiválaszva mentsük el a
képet, s ezt csatoljuk a levélhez.
- ha valaki szöveges ill. dokumentum file-t szeretne csatolni ( pl. .txt, .doc, .xls.. ), az nyissa
meg a file-t valamilyen szövegszerkesztő programmal ( word, excel, writer.. ), majd "mentés másképp"
metódussal ".pdf" file típust kiválaszva mentsük el a tartalmat, s ezt csatoljuk a levélhez.

Méret probléma, képek esetén:
Példával illusztrálnám, adott egy tipikus anyakönyvi oldal (Méra-Ref-1.jpg), 7,166 MB méretben, ez
nem menne át a listára. Irfanview program a segédlet. Megnyitottam a képet, majd a mentés másként
"Jpeg/Gif mentése" kis ablakban a minőség csúszkát 75-re állítva elmentettem a képet Méra-Ref-75.jpg
néven. Mérete 2,687 MB lett, ami simán csatolható.
Az eredményt össze lehet hasonlítani (ideiglenesen felodottam a méretkorlátot), csatoltam.

Sokszor elég (lenne) csak a kép egy részét beküldeni, erre is mutatnék egy páldát: Eredet file
megnyitása => az egérrel a kívánt terület kijelölése (klikk az egyik sarkon, majd lenyomva tartva
tartva a gombot áthúzni az átellenes sarokig) => "Szerkesztés" menü => "Kivágás - kijelölésen kívül"
=> újra "Szerkesztés" menü => "Szélek automatikus kiszabása" => "File" menü => "Mentés másként" =>
Csúszka 75-re, filenév megadás, "Mentés". Eredmény: 0,589 MB!

A eredmény magáért beszél.
Üdv,
Gazsi