[Csaladtortenet 2] Latabár

József Németh jozsefnemeth424 at gmail.com
2013. Júl. 10., Sze, 11:39:14 CEST

Gyorsan lekaptam innen a könyvtárból egy Latyi könyvet, épp a napokban
olvasgattam, de az sem közöl konkrétumokat, csak ennyit:
"A Latabár-dinasztia alapítója 1812-ben született". (már itt sem stimmel a
cikkel...)
"Apja városi tanácsnok volt" (Debrecenben)," jómódú nemesember, semmiféle
nemzetsége nem vonzódott a komédiásokhoz. Endre fia -minden szülői
tiltakozás ellenére- felcsapott színésznek, mert ambíciói 'tágasabb
világot' igényeltek, mint amit az öreg református kollégium nyújtani
tudott."
Gál Róbert: Latyi - legenda és valóság, Rózsavölgyi és társa, Budapest,
2012. 39. p.