[Csaladtortenet 2] Olaszok Magyarországon

József Németh jozsefnemeth424 at gmail.com
2013. Jún. 12., Sze, 13:33:52 CEST

Minden bizonnyal olasz hadifogoly volt. Mint egyszer a közelmúltban is
írtam, én sem gondoltam volna, de Szombathelyen is volt több száz olasz
hadifogoly, akik közül 50-et a hősi temetőben temettek el, a többiek
hazatértek. (Majd a többiek hamvai is 1934-ben, csak a kövek maradtak...)
Akit részletesebben érdekel, itt olvashat róla, a cikk Giuseppe Tomasi di
Lampedusa olasz író, hadifogoly sorsával foglalkozik, de érdekes
információk vannak benne a foglyok életkörülményeiről is.
http://szombathelyisetak.blogspot.hu/2010/11/parduc-szombathelyen.html
NJ

2013. június 12. 13:04 _R-Istvan-Mögling(eu) írta, <