[Csaladtortenet 2] r�zg�lic

oregpali at t-online.hu oregpali at t-online.hu
2013. Jún. 13., Cs, 19:14:52 CEST

Az élettani hatását itt olvashatjátok:”
A réz-szulfát – hasonlóan más rézsókhoz – mérgező hatású, de a szervezetbe a tápcsatornán keresztül nehezen kerül be, mert a gyomorba bejutva hányást okoz. Halálos adagja 8-12 gramm. Régen használták a réz-szulfátot fehérfoszfor-mérgezés elleni hánytatásra.

Kis mennyiségű rézre azonban szüksége van a szervezetnek, nyomelemként fontos szerepet tölt be számos élettani folyamatban (vérképzés, enzimek termelése). ATC-kódja V03AB20.

A réz-szulfátot élelmiszerek esetében elsősorban az ásványianyag-tartalom növelésére, csomósodást gátló anyagként, valamint tartósítószerként alkalmazzák E519 néven."

Mésszel keverve az általánosan ismert bordói lé perrmetanyagot lehetett előállítani, gombabetegségek ellen használták.
üdv.: Páli István

A Windows Postával küldtem