AW: [Csaladtortenet 2] magyar? szlovák? cseh? (off)

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2013. Jún. 17., H, 15:35:41 CEST

Kedves Gyuri!
Az hogy ott miként szerepelnek, nem sokat számít, mert az már régi dolog, hogy ami magyar de el tüdják lopni tolünk, azt mind ellopják.
Vagy 40 éve komoly vitám volt a londoni Victoria and Albert museummal, mert ott a Kolozsvári (Márton és György) testvérek Szt. György szobrát (1350 és 1365 közöttkészült és 2 évszázadon keresztül Kolozsvárt ékesítette) "cseh"-münek írták mivel ma Prágában áll. Nem voltak hajlandók elfogadni, hogy az alkotóikan semmi köze nem volt a csehekhez és a szobrot a török idokben szállították át Prégába. (hogy mikor, nem találtam, de talán Rudolf király/császár utasítására, hisz tudjuk o onnét uralkodott, míg le nem mondatták.)
Tehát nagyon kell az angol, német s egyébb idegen wiki-vel vigyázni.

De ez nagyon áll a családkutatásban is, mert egyesek (pl. Dragomir Machala) szeretnek tozs-gyökeres magyar csládokat (Pl. Eszterházy, Csáky, stb átszlovákosítani.) így a szlovák történelem szerint a magyar oligarcha Csák Máté szlovák király volt Nyitrában.
Ha elfogadjuk a szlovákok állításait, akkor ellehetetlenedik az oseink keresése, mert vakvágányra vezetnek minket.

Üdv.
István

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -