[Csaladtortenet 2] hiányzó bejegyzés

Gelei Judit gelei.judit at gmail.com
2013. Jún. 30., V, 12:35:08 CEST

Kedves Roland!

Ha megkeresztelték, akkor élnie kellett legalább egy felsírás erejéig. Ez
esetben, amikor meghalt, papi segédlettel el is kellett temetni: nézd meg a
halotti bejegyzéseket.

Persze azt hiszem, olyan szép és tiszta, mi több egyenletes az írás, hogy
ez nem is az eredeti, hanem egy átmásolás v. tisztázás, akkor pedig lehet,
hogy az eredeti volt rossz állapotban, olvashatatlan stb. Nézd meg, ha
lehet, van-e ebben az anyakönyvben valahol - főleg az elején, vagy a vége
felé - megjegyzés, ami a történtekre fényt deríthet : "elázott, megrágta az
egér, a segéderő feljegyzéseiből, a pap meghalt, helyette..., a 17..-ban
meghalt pap helyett csak 17..-ban kaptunk új papot, addig a szomszédos
...falu papja végezte a szertartásokat stb".
Az is furcsa, hogy hiányzik a szokásos megjegyzés: "kereszteltem XY
FIÁT/LÁNYÁT", vagyis a gyermek neme sincs feltüntetve sehol, de nincs
feltüntetve a keresztelő pap neve sem.

Egyáltalán, mi a könyv neve? Lehet, hogy csak egy listája a nyájnak?

Üdv. Judit