[Csaladtortenet 2] 68 év után találták meg a megölt katona hozzátartozóit

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2013. Már. 6., Sze, 19:47:02 CET

Kedves Listatársak!
Mint az alábbi cikkbol láthatjátok, még három katona hozzátartozóit keresik a jászapátiak.
Jó lenne, ha sikerülne nekik ebben segíteni, hisz családkutatók vagyunk
http://www.szoljon.hu/jasz-nagykun-szolnok/bulvar/68-ev-utan-talaltak-meg-a-megolt-katona-hozzatartozoit-487021

Egy rokonom is sokáig csak annyit tudott a nagybátyáról, hogy 1944-ben eltünt.
Egy kutatótérsunktól kaptam meg a halotti anyakönyvi bejegyzést, amelybol megtudtuk, hogy 1945 jan. 15.-én halt meg fejlövés által. Apjának el kellett 1920-ban menekülnie a felvidékrol. R. Ödön pedig villamoskalauz volt. Fél órával késobb egy másik v.k. ii fejlövés által halt meg.

A cikk olvasása után nem tudok megszabadulni attól a gondolattól, hogy a vörös-katonák csak azt látták, hogy egyenruha, de azt nem, hogy az nem katonai hanem civil és ugyanúgy viselkedtek, mint Jászapátin, esetleg ugyanazok.

Üdv.
IStván

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -