[Csaladtortenet 2] Házassági anyakönyvek

György Négyesi negyesigy at gmail.com
2013. Már. 7., Cs, 07:03:41 CET

Kedves tagtársak, kedves listatársak
Lehet csak nekem óriási felfedezés, de tegnaptól megtudtam, hogy 1975-ig
kötött házasságokat csak az illetékes anyakönyvvezető vezette be a
házassági anyakönyvbe, annak máshol nyoma sincs, tehát ha csak azt tudjuk,
hogy pld. Négyesi György született 1948.március 27 Budapest VIII, akkor
soha nem fogjuk megtalálni, hogy 1972 június 16-án házasságot kötött Vári
Judittal  Bp. VII. kerületében. Vagyis ha én házasságot kötök ekkor, s
utána bejelentem, hogy elvesztettem a személyi igazolványomat s kérek egy
újat, akkor oda csak akkor lesz bevezetve a házasságkötésem, ha én
házassági anyakönyvi kivonattal igazolom és kérem!! Egyébként csak a
büntetőjogi felelősségem kijelentésével igazolom, hogy nem vagyok házas.

Ha én ezt tudom, házasságot kötök Tányával, fizet nekem egy csomó pénzt,
hogy magyar állampolgár lehessen, s még elválnia sem kellett volna,
nyugodtan megházasodhattam volna még egyszer. Csak nagy véletlen folytán
derülhetett volna ki, hogy bigámista vagyok

Tehát a házassági anyakönyveket kellene az összeset Magyarországon
digitalizálni,  és adatbázisba összehordani, hogy ha valaki keresi a
házastárs adatait, akkor megtalálja
4si Gyuri