[Csaladtortenet 2] Zsarnoca anyakönyvei 184O és 1849

György Négyesi negyesigy at gmail.com
2013. Már. 7., Cs, 07:06:48 CET

*Alsóhámor*, a hodrusi völgyben fekvő kisközség, mely hajdan a revistyei
uradalomhoz tartozott. 1663-ban a törökök elpusztították. Lakosainak száma
az utolsó évtizedekben megkétszeresedett és most 890, a mi az idetartozó
arany- és ezüstbányáknak és a szandriki ezüstgyárnak tulajdonítható, melyek
nagy számú munkásokat foglalkoztatnak. Egyházáról csak a XVIII. században
találunk említést. Mostani katholikus temploma 1894-ben épült. Saját
postája és távirója van. Vasúti állomása Zsarnócza. E községhez
tartoznak *Kiszla,
Domki, Szandrik, Prieloch, Dvonike, Malangová, Vrche, Újantaltárna,
Dolinka, Zsliebková, Jalsová* és *Murány* nevű telepek is.
http://mek.oszk.hu/09500/09536/html/0004/6.html

Google, Borovszky Samu
4si Gyuri