[Csaladtortenet 2] A telpüléskönyv és a családfakutatás

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2013. Már. 8., P, 11:53:55 CET

Kedves Kutatótársak!

Érdekes dolog nézni egy településkönyv néhány adatát a családfakutatónak.

Mondjuk megszületett valaki az adott településen, beírták a szülők
adatait, stb. Aztán a lánc megszakadt, mert a család elköltözött, vagy
ifjú máshol kötött házasságot. Én viszont tudom, hogy a família a
szomszéd faluban, vagy még arrébb szőtte tovább a családi hálót.
Ilyenkor legszívesebben folytatnám az adatokat, de az már egy másik
település könyvébe illik bele.

Viszont úgy is sikerült már az én hálómat tovább szőni, hogy
megnéztem, hogy a megtalált ős születési helyének település könyvében
élnek-e  a családnak leszármazottai. Ha nem nagy bizonyossággal
építhettem be adataikat az ősök közé.

Ez különösen igaz volt az 1700-as évek közepe táján, mikor Tata
környékén nagy volt a " népvándorlás ".

Üdv. A Éva