[Csaladtortenet 2] Halottszemle?

"Dr. Balás István" balpista at balpista.hu
2013. Már. 12., K, 21:02:00 CET

Kedves Krisztián!
A XX. századi szabályok szerint egy halál beálltát a halott személy
megkémlelése alapján orvos, mint ún. halottkém állapítja meg.  Az általa
kiállított halottvizsgálati jegyzőkönyv a halotti anyakönyvezés
alapdokumentuma, ezért azt az anyakönyvvezető őrzi.
Azt viszont egyelőre még nem tudom, hogy mindez hogyan történt a XIX.
században. Ha hasonlóan, akkor az anyakönyvet vezető egyház irattárában
kellene kutakodnod.
BalásP