[Csaladtortenet 2] Március 15.

Szilvágyi Gábor szilvagyi.g at t-online.hu
2013. Már. 15., P, 09:12:15 CET

Kedves Listatagok!

Nemzeti ünnepünkön itt a listán már „szokássá vált” megosztani az
1848/49-el kapcsolatos adatokat. Tavaly írtam Szilvágyi Antalról, aki
Tabon önkéntes nemzetőrnek állt. Azóta sikerült kiderítenem, hogy a
szabadságharc vége Komáromban érte. A Klapka György által kiharcolt
menlevélnek köszönhetően nem érte súlyosabb atrocitás, bár sokatmondó az
a tény, hogy elhagyta Tabot.
Másik két személyről is sikerült adatokat szereznem:
Szilvágyi József Petőfi baráti társaságához tartozott. 1848-ban az
eperjesi líceum 14 nyelvet beszélő irodalom- és nyelvtanára volt. 1848
decemberében a tanári kar tagjaival, nemzetőrként harcolt a Schlick
vezette osztrák csapatok ellen. A Kassa melletti csatában vesztette
életét.
A másik személyt is Szilvágyi Józsefnek hívták, Tésről származott. A
tési Szilvágyiak az 1700-as évek elején ott letelepedett, egy felmenőm
testvérétől származnak.
Ő 1849-ben, Budavár visszafoglalásakor halt hősi halált.

Március 15. nekem ezért túl a természetes tiszteletadáson, személyes
vonatkozású is.

Üdv, Gábor