[Csaladtortenet 2] 1848 szabadságharc és következményei

Ádám Zoltán adam.zoltann at gmail.com
2013. Már. 19., K, 20:14:38 CET

Tisztelt Listalakók!

Ez engem is érdekel! Nekem is van egy renitens Plachym, (bizonyos
nemesvarbóki Plachy Lajos), akit előbb halálra ítéltek, de végül csak
Kufsteinben "pihent". Biztos nagyon jól érezte magát, mert kétszer is
megfordult ott....
1848 előtt Korpona bírája volt.
1848: a nemzetőrség századosa.
1849 januárjától segédtiszt Beniczky Lajos őrnagy mellett.
1849 tavaszán Korpona követeként országgyűlési képviselővé választják, majd
honvédszázadosi  rendfokozatban a Benitczky-hadoszlop tábori térparancsnoka
lett.
1849 Korpona követeként jelen volt a debreceni országgyűlésen, és a
 függetlenségi nyilatkozat kihirdetésénél
1849 - a szabadságharc után a pozsonyi hadbíróságon előbb halálra ítélik,
de végül kegyelmet kapott, és az osztrák hatóság csak bebörtönözte.
1850-es évek: visszavonul, felesége (Kárász Zsuzsanna) Szabolcs megyei
birtokán gazdálkodik.
1854: Korpona
1855: Korponáról Ipolyszakállosra költözött,
1861: Zólyom megye, a korponai kerület országgyűlési képviselője ismét (a
határozati párt tagjaként).
1864: az Almásy-Nedeczky-féle szervezkedés kapcsán újra letartóztatják és
tizennégy év várfogságra ítélik. Ismét meglátogathatta "kufsteini
szállását".
1866: megint kegyelmet kap.
1868: ismét országgyűlési képviselő,
1871-1876: Selmecbánya főispánja
1877- a Zólyom-megyei szabad királyi és bányavárosok főispánja,
majd visszavonul, eltávolodik a politikától - királyi közjegyző lesz.

Hát igen.
Előbb Korpona bírása, majd (első!) polgármestere, aztán Korpona és a
Zólyom-megyei szabad királyi és bányavárosok főispánja, országgyűlési
képviselő, végül mint királyi közjegyző hunyt el...
Közben azért kétszer is kapott beutalót, pihenési lehetőséget Kufsteinbe!
[Ezt nevezem karriernek!  ;) ]
Én is kíváncsi lennék részletekre, ezért nagyon várom válaszaitokat,
ötleteiteket!

Előre is köszönöm!

Üdvözlettel:
adamzoltan