[Csaladtortenet 2] miből lehet UB újra anyakönyvezés

Benke Zoltán benkehanich at t-online.hu
2013. Már. 29., P, 09:18:57 CET

Kedves Péter!

Nagymamám 1920-as születésinél kettő UB bejegyzés is van.

Édesanyjának első férje ugyanis elesett a világháborúban 1915-ben, de
halottá csak 1923-ban nyilvánították. Így 1920-ban az első férj családi
nevét kapta nagymamám. Tehát első UB bejegyzése első férj halottá
nyilvánítása. Majd rögtön utána megkapta ún. törvénytelen gyermekként
édesanyja családi nevét.

Majd pedig második UB bejegyzése pedig a vér szerinti apa örökbefogadási
évéről szól. Így lett nagymamám először Csicsely, majd Gálik és végül
Vantara Mária. De ezen néváltozásokat csak az UB-ben lehet követni, nem volt
új születési anyakönyv kiállítva.

Véleményem szerint több oka lehet még ezen kívül is az UB bejegyzésnek.

Javaslom, írj a hatvani anyakönyvezetőnek és kérjél információt az UB
bejegyzés okáról vagy egy telefonhívás is segíthet. Mondjuk ennek eredménye
anyakönyvezető függő lehet.......

Üdv
Benke Zoli