[Csaladtortenet 2] Az utóbbi egy hét

István Szűcs altwien1 at gmail.com
2013. Május. 5., V, 11:36:22 CEST

Kedves Listatagok, Kedves családkutatók!

A szolnoki családkutatókkal töltött kellemes és hasznos kolozsvári
délelőttök és délutánok után, (melyek során a ref gyűjtőlevéltárban kaptunk
tájékoztatást, városlátogatást tettünk, a kolozsvári állami levéltárba
bejuthattunk, s válaszok mellett még kaphattunk képet a levéltári
elhelyezésről is, sőt egyik kutatótársunk kérését ott helyben a raktárban
teljesítette a kirendelt előadó hölgy, valamint egy házsongárdi kirándulást
követően) éjszaka értem haza  Székelyföldi kutatóutamról. Az utazás során
egy nagyon nagy öröm ért. Kevés ilyen jellegű dolgot tapasztaltam, bár
kolozsváron szinte "hivatalból zajlanak a restaurálások. Nos,  Kőhalom
váránál járván, szinte fennakadtak a szemeim!  A várat szinte teljes
egészében restaurálták. Fel is szaladtam gyorsan ott is fogtam a román
nemzetiségű építészeket, akik elmondták, hogy eurouniós pénzből készült el
Románia régi történelmi értékeinek sorában lévő Rupea várának
rekonstrukciója. A rekonstrukció során kiegészítették és és újjáalakították
ameglévő, felrobbantott falakat, helyreállítottak épületeket, cseréppel
fedtékle a rekonstruált lakokat. Füvesre,parkosra sikeredett a belső rész,
de a szemnek kellemes látvány! Természetesen pénzért fogják mutogatni, ám a
tágas parkoló, s a felújított vár és környéke nekünk legalább is
Kőhalomként fogja hírdetni, hogy itt is még az Erdélyi Fejedelmek
"osztották a lapot".
*"

Mindég ifjan, sose vénen, mint egy Árpád-házi király** *magyarjainak
szívében." (W.S.)
*
Üdvözlettel, István*

*U.i.: Családkutató társaim a Xantusz könyveket Budapesten és postai úton
is átvehetik!
*
*
*