[Csaladtortenet 2] Hunyadytól / Német lovagrend

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2013. Május. 13., H, 15:27:11 CEST

2006-ban jelent meg egy csodálatosan szép könyv Szászföldről /
szerzője Pataki János /.
Ebben olvasom: " a szászföldi németség , becslések szerint ma már
összesen nem éri el a 20 000 főt. A gyönyörű, takaros szász házakba
románok és cigányok települtek, a templomok, iskolák bezártak, a
temetőkben ott maradtak a halottak, végleg megszűnt létezni Európa
egyik legkülönlegesebb nemzete."

A könyvet gyakran forgatva, a csodálatos képekben gyönyörködve kibújik
belőlem a családfakutató: vajon mi lett az anyakönyvekkel,
megmaradtak-e, forgatja-e őket valaki, vagy valakik, keresik-e
gyökereiket a kivándoroltak?

A Éva