[Csaladtortenet 2] "Szentségtörő" javaslat

Éva Radóczy radoczy.eva at gmail.com
2013. Május. 14., K, 15:34:57 CEST

Kedves Listatagok!

Nagyon sajnálnám, ha megszűnne a lista, mert már szokásommá vált mindennapi
olvasása, de mégis egyet kell értenem Krisztiánnal!!
Mielőtt fel mertem iratkozni a listára kb 6-7 évvel ezelőtt, pár hónapig
csak olvasója voltam. "Mertem" ? - kérdezhetitek. Igen, mert nagy tudású,
szakértő profi és nem profi emberek segítőkész levelezését követhettem
nyomon. Én, mint abszolút laikus gyűjtöttem a bátorságot, próbáltam
legalább valami keveset felszívni a sok-sok információból, hogy ne teljes
"homályban" legyek a lista tagja.( nem vagyok u.i. sem történész,sem
levéltáros, sem könyvtáros)
Akkoriban dőltek az információk a listára: ki-ki a maga kutatási területén,
az általa éppen átolvasott könyvekből, kiadványokból folyamatosan elküldte
a listára a névsorokat, mely nevekről tudta/tudtuk, hogy a listán forognak.
Ez a "szokás" mára már szinte teljesen elveszett, pedig szerintem sokkal
több akv-et, egyéb munkákat olvasnak át az egyes tagok, mint akkoriban
(egyszerűen sokkal több az elérhető digit. anyag).
A vitából, kekeckedésből pedig már Dunát lehetne rekeszteni!
Nekem már gondot okoz és az érdemi közös munkától, és a saját kutatásomtól
veszi el az időt az, hogy este a munka után a napi levelezést átfussam és
töröljem, mert érdekességet alig-alig lehet olvasni.

Nem tudom én sem megérteni, miért kell kiküldeni a listára a privát
levelezésben kapott leveleket?
Nem tudom megérteni, miért nem lehet bizonyos dolgokat szó nélkül hagyni?
Nem tudom megérteni, miért gondolják némelyek, hogy ők a nagy
MegmondóEmberek?

Lehet, hogy mások is írnának szívesen a közös listára, de fentiek elveszik
a kedvüket. Én is sokszor inkább törlöm a levelem küldés előtt illetve
magánban fordulok egy-egy téma értőjéhez.
Tagságom óta ez volt a leghosszabb levelem, lehet hogy az utolsó is egyben.
Ha ma olvasnám a levelezést kezdőként, nem kapnék kedvet a
családkutatáshoz, az biztos.

Üdvözlettel: R.Éva