[Csaladtortenet 2] Az anyakönyvek kutathatósága

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2013. Május. 22., Sze, 10:43:42 CEST

Kedves Kutatótársak!

" Szerencsére ennél jobb a helyzet. Első lépésben genetikai
tanácsadóhoz kell menni, ami csak néhány tízezer forint, de ezt
bizonyos esetekben az egészségbiztosító is finanszírozza. Itt a
családfaelemzés alapján felmérik, mekkora a gyanú az illetőnél egy
génhibára. Ezután jöhet a személyre szabott genetikai teszt, ami a
leggyakoribb 5 gén esetében 95 ezer, az összes ma ismert génhiba
vizsgálatánál pedig körülbelül 200 ezer forint. Bizonyos esetekben ezt
a költséget is átvállalja az OEP. Amerikában ez több mint háromszor
annyiba kerül, de ha valakinek biztosítása van, annak terhére megy a
dolog, mert ez még mindig jóval olcsóbb, mint az emlőrákos betegek
gyógyszeres kezelése, különösen a roppant drága, célzott gyógyszerek
esetében. "

A fenti sorok az alábbi újságcikkben olvashatók:

http://nol.hu/tud-tech/ket_ev_mulva_magyarorszagon_is_tesztelhetik_az_osszes_rakgent

Vajon hogy lehet családfaelemzést készíteni, ha korlátozzák a
családfakutatás lehetőségét ? Gondoltak-e erre a törvényalkotók ? Vagy
csak azután jut eszükbe, ha az ő családjukba is jelentkezik a baj ?

Én a családfáink kutatása során a halál okait is rendszereztem, s
nagyon érdekes összefüggésekre jöttem rá. Ha szükség lesz rá
utódaimnak áttudom adni, hátha feltudják majd használni.

Üdv. A Éva