[Csaladtortenet 2] Erdély, Nagysármás

Karancsiné B. Judit karancsi9083 at hotmail.com
2013. Május. 25., Szo, 20:59:29 CEST

Kedves Lista,

talán tud vki segíteni nekem:
az adászteveli ref.
 anyakönyvek tavaly őszi átnézésekor lettem figyelmes arra, hogy a
keresztelési anyakönyvben az 1870-80-as években több - nekem rokon - család mellett
is fel van tüntetve,
hogy "Erdélybe mentek" vagy "Erdélybe nvannak".  Egy szintén családfakutató
rokon hívta fel a figyelmemet Nagysármásra,
utána pedig az internet segítségével megtaláltam a nagysármási
adventista közösség egyik tagjának dolgozatát, amelyben részletesen kitér a Magyarországról, közelebbről Veszprém megyéből
betelepültekre. Felvettem velük a kapcsolatot, ők elirányítottak egy már Magyarországon élő nagysármási úrhoz, aki megerősített
 abban, hogy létezik egy lista, ő saját szemével is látta, kézbe fogta (bár nem az eredetit, hanem egy másolatot), amelyen a betelepültek nevei vannak
felsorolva és megígérte, hogy megpróbál nekem egy másolat szerezni a
listáról. Neki sajnos nincs másolata a listáról. Karácsonykor ő beszélt is a tiszteletes úrral, aki azt javasolt, hogy forduljak
én személyesen hozzá. Ez meg is történt, kinyomoztam az e-mail címét, írtam neki januárban, aztán februárban, utoljára április elején. Választ kaptam mindig, mindig azt, hogy türelmet kér és küldi. Tudom és elhiszem, hogy ez egy nagyon mellékes ügy olyannak, aki nem ezzel foglalkozik, de többen is sokat remélünk megtudni erről a listáról.
Milyen egyéb lehetőségeim vannak még a lista másolatának megszerzésére (a személyes kiutazáson kívül)? Az ötleteket előre is köszönöm.
Üdv
JUDIT