[Csaladtortenet 2] Latin

Babcsányi István babcsanyi.istvan at humanoperator.hu
2013. Nov. 1., P, 11:29:10 CET

Kedves Erzsi!

Megjött a listára az első levél is, láttuk, de sajnos a latinosok sem érnek
mindig rá. :(

A fordítás:

"Jan. 22-én tartották a néhai nemes Messko Obertovje János úr temetését, aki
László, Jónás és József apja - derék, józan és dolgos férfi, és nem
utolsósorban a fiainak örvendő igen szeretetreméltó apa - néhány évvel
ezelőtt a belső szerveiben elváltozás történt, sokáig gyengélkedett,
legutóbb féloldali bénulást szenvedett, bevégezte az életét, miután 40 évet
házasságban töltött Medveczky Ilona úrnővel, összességében pedig 76 évet
élt."

Valóban nem problémamentes a szöveg, az eredetiben szereplő  "in intestinis
ruptura" szó szerint annyit tesz: törés/szakadás a zsigerekben, ebből
találja ki valaki, hogy mi baja volt.
A másik nyavaja az eredetiben: "hemislepsia", ilyen latin szó azonban nincs,
de kísértetisen hasonlít a hemiplexiára, ami féloldali gutaütést, bénulást
jelent, minden bizonnyal erre gondolt a pap.

Üdv

István