[Csaladtortenet 2] Válás érvénytelenítése

Karancsiné B. Judit karancsi9083 at hotmail.com
2013. Nov. 8., P, 21:43:14 CET

Kedves Lista,

házassági anyakönyveket átnézve, találtam egy érdekes bejegyzést. A pár 1913-ban házasodott, a férj 1893-ban született.
1919-ben felbontották a házasságot, majd rá 3 évre az egész felbontást / válást érvénytelenítették.
Mi lehet az oka egyrészt a válásnak, másrészt az érvénytelenítésnek? Hol tudok ennek utánanézni?  Úgy értem, a hivatkozás megvan, de ki / melyik szerz őrzi (ha még őrzi) ezeket a dokumentumokat?
Azért érdekel ennyire a kérdés, mert egy másik pár szintén 1919-ben vált el (érvénytelenítették a házasságot pontosan). Arra gondolok, hogy mindkét férj eltűnt a háborúban (még az elején), de a másik aztán mégis előkerült. Lehetséges ez?

köszönettel
JUDIT