[Csaladtortenet 2] Nemesladány és minden más

Kiss-Dobos László kiss.dobos.laszlo at gmail.com
2013. Nov. 10., V, 19:19:59 CET

Kedves Kutatótársak!

Köszönöm a segítséget! Nekem eszembe sem jutott egy gyulai halotti
anyakönyvet a lista végén a házasulandók közt keresni.

Az 1942-es Magyarország Közhivatalainak Cím- és Adattára szerint

*NEMESLÁDONY* kk. Sopron vármegye, csepregi járás, 461 lakos. Községi
bíró: Szeli Imre
U.p. Sajtoskál, vasútállomás Mesterháza-Pórládony 3 km.
Körjegyző: Dala Béla (Sajtoskál) működési területe: Iklanberény, Lócs,
Nemesládony, Sajtoskál és Simaság közs.
Sajtoskálon található a Róm. kat. Plébánia Hivatal. Anyakönyv 1718
évtől. Plébános:   Prajner Pál dr.  Működési terület: Sajtoskál, Lócs,
Iklanberény, Nemesládony, Simaság és Alszopor.

Orosz János (1897 Pocsaj) esetében a halál időpontját ismerem, mert mint
írtam anyám második férje volt. Az I. világháborús veszteséglistában
való kutakodásom azt célozta, hátha megtudom pontosan hol sebesült meg
(Isonzó? Doberdó? vagy valahol máshol és pontosan mikor) Egyébként
édesanyja Dudinszky Ilona (Nyíracsád 1972), édesapja Orosz János
(Alsószopor, 1870). A Dudinszky család görög-katolikus család volt, Az
említett Dudinszky Ilona édesapja Dudinszky Emánuel gör. kat. esperes
volt Kamionkán (1833), az ő apja, Dudinszky József is esperes volt
(1802-1854)

Még egyszer köszönöm az együttérzést és a segítséget:

Kiss-Dobos László