[Csaladtortenet 2] csak úgy

Menyhárt Miklós menyhartm at invitel.hu
2013. Nov. 15., P, 17:26:03 CET

Kedves Tag- és Listatársak!

Nem számítottam rá, hogy Jenő a levelezőlistán válaszol a magán levelemre és felteszi az én írásomat is. Nincs egyébként semmi gondom ezzel. Ha már így hozta a sors, hát legalább bemutatkoztam a többieknek is egy kicsit. Ha megsértődtem volna , akkor talán már hetedhéthatáron volnék, vagy keményebb hangnemre váltottam volna. Ez utóbbi  közül egyik sem vagyok igazán, ha hibázok azt bárkinek beismerem és nem szoktam megfutamodni sem. Mea culpa, mea maxima culpa.

Mint ahogy Jenőnek címzett levelemben írtam, bélyeges téglákat is gyűjtöm. Valóban igaz az az állítás, hogy a magunk keserves munkájával a romok alól, vagy éppen a szemétdombról összeszedett tégla sokkal többet jelent a gyűjtő számára, mint a másoktól kapott. Ha egy téglabélyeget kell beazonosítani, valamiért az általam találtak sokkal jobban megragadnak agyacskámba, mint a kapott darabok. Ennek ellenére szívesen vesszük a kapott példányokat is, és az is igaz, igyekszünk csere darabot is adni érte. Engem mindig is fusztrált, ha többet kaptam, mint adhattam. Jelen helyzetben is gondban vagyok, töröm az agyam, miként segítsem vissza nektek a jószándékú segítségetek. Ha van ötlet, ne fogjátok vissza magatokat! Egy biztos, nem fogtok megszabadulni tőlem egy könnyen. Ez utóbbi mondatom nehogy félre értsétek!

Egyébként Nektek köszönhetően sokat haladtam az apai őseim irányában. Egy éve akadtam el, a közvetlen környékem anyakönyveiben kersgéltem, de sehol semmi. Én is hasonló képpen voltam, mint Jenő a dédnagymamájával, csak én a dédapámmal. Gyakorlatilag a nagyapám és testvérei születési anyakönyveiben ott volt apaként, de sem születési, sem a házassági, sem a halotti anyakönyve nem volt meg. Aztán tagja lettem a MACSE-nek tavasszal, ez az időpont nekem már a kutatásra nem igen alkalmas, mert falusi srácként sok a munka egészen a tél beáltáig. Aztán eljött az az időpont, mikor a hét elején megint neki kezdtem a kutatásnak, eszembe jutott az egyesületi levelező lista és gondoltam mit veszíthetek, írok, hátha tud valaki segíteni. És jött a lavina, a sok segítség és adat úgy elragadott, hogy azt sem tudtam, kinek mit válaszoljak.

Ha esetleg még volna valaki, akinek nem köszöntem volna meg a segítségét, akkor most megint KÖSZÖNÖK MINDENT. Remélem vissza is tudom mindenkinek segíteni. Esetleg téglát nem gyűjt valaki? Ez csak vicc volt, de lehet komolyan is venni.

Baráti üdvözlettel: Miki