[Csaladtortenet 2] segítség kérés

Dr. Hatvany Béla Csaba csaba at hatvany.de
2013. Nov. 20., Sze, 20:23:02 CET

Kedves Listatársak,

a következő levelet kaptam egy hölgytől Magyarországról:

Tisztelt Uram!

Hosszú évek óta próbálom kideríteni néhai dédnagyapám halálának pontos idejét, és helyét.

Ma felkerestem a Budapesti Levéltárat, de nagy valószínűséggel nem sikerült továbbra sem a nyomára bukkannom. Azt tanácsolták próbálkozzak az Országos Levéltárnál, de az sem bizonyult megfelelő választásnak, azt ajánlották vegyem fel a kapcsolatot Önökkel.

A történet elég régóta húzódik, családon belül próbáltunk eddig információt gyűjteni, de sajnos hiába.

Amit tudunk:

Név: Frank József  Sándor (születési anyakönyvi kivonatot Szerbiában kiadták, abban a neve Frank Josephus Alexander)

Született: Szabadka, 1988. 03. 08.

Anyja neve: Czugeber Anna

Apjaneve: Frank Emericus

Házas:

Házasságkötés helye: Bócsa

Ideje: 1918. ??.??

Felesége:

Bácsai Ilona

Született: Földeák, 1895. 03.09.

Meghalt: 1961.04.20. Budapest, XXII. kerület ( halotti könyvben bejegyzett címe: Malinovszky Marsall u. 34. vagy 54. vagy 94. sajnos nehezen olvasható)

Röviden amit a család tud:

Dédnagyapánk az első vh. után Amerikába utazott, ahonnan a húszas években több alkalommal is hazalátogatott. A húszas évek végén azonban végleg kiment, ezt követően nem tért haza (1929-ben született meg lánya az én nagymamám, édesapám édesanyja). A családtagok elmondása alapján 1956-ban érkezett értesítés arról, hogy meghalt és dédnagyanyám, mint örököst erről levélben értesítették. Az akkori zavargások, és politikai helyzet azonban nem tette lehetővé, hogy ez ügyben lépjen, később pedig ez nem történt meg. A levél sajnos elkeveredett, dédnagyanyánk is meghalt és az ügy évtizedekre feledésbe merült. Mint dédunokái szeretnénk ennek a több éve tartó nyomozásnak végre a végére járni, és kideríteni azt, valójában mikor, hol halt meg, és valóban létezett-e a "hatalmas örökség", mely után évtizedek óta senki nem ment....

Nem tudom jó helyen kérdezek-e, tud-e nekem segíteni, de válaszát hálásan megköszönném.

Üdvözlettel:

aláírás

Aki segíteni tud és kíván, akár tiszteletdíj ellenében is, azt kérem, forduljon hozzám, hogy megadjam a hölgy elérhetőségét.

Üdv,

Csaba