[Csaladtortenet 2] Fwd: II. vh-s fotó

vvecse oprisg at gmail.com
2013. Nov. 24., V, 20:16:54 CET

[image: Fénykép: HÁTHA ISMERŐS VALAKINEK... KÉREM, MINÉL TÖBBEN OSSZÁTOK
MEG A fényképet, amely két magyar katonát ábrázol civil ruhában, egy
lengyel helytörténet-kutató küldte nekem. A galíciai (ma kárpát-ukrán
terület) Swiety Józef falucskában kapta. A II. világháború Nyíregyházán
mozgósított magyar alakulat állomásozott ott 1944 őszén. A képet emlékül
hagyták annál a lengyel családnál, akikhez be voltak szállásolva az ulica
Warszawska egyik házában. A nevüket nem tudják. A lengyel család is, a
helytörténész is, magam is szeretném tudni, kik lehetnek, élnek-e. A
galiciai falu temetőjében néhány elesett magyar katona sírját gondozzák.
Kérem, szóljatok, ha ezen a majdnem 70 éves képen valaki felismeri a két
magyar fiatalembert.]