[Csaladtortenet 2] adatbázis?

gyorgy weber wegyor at gmail.com
2013. Okt. 20., V, 19:16:16 CEST

Kedves Csanád!
A MACSE tagság nagyon hasznos, biztatlak, hogy a technikai okok miatt ne
add fel a belépést! Ez is egy szervezet, s mint olyan, nyilván megvan a
maga adminisztrációs tehetetlensége. A belépéssel kapcsolatban bizonyára
adnak segítséget, a honlap is iránymutató adatokkal bír. Gondolom ki kell
tölteni egy belépési nyilatkozatot és elküldeni nekik. Én csak azért nem
vagyok MACSE tag (bár a céljaival abszolút egyetértek, állítom, hogy ma
Magyarországon a kutatóknak megkerülhetetlen szervezet, páratlan segítséget
képes nyújtani a "magányos" kutatóknak is, stb.), mert már egy másik
családkutató szervezetben is tag vagyok, ott is csak "alvó tag", azaz nem
látom szükségét még egy szervezetbe belépni, ahol alig fogok megjelenni
(mert saját kutatásaimmal még egy jó 20 évet biztosan elvagyok közösségi
segítség nélkül is).

Szóval maga a tagság szerintem jó, anyagilag bőven megtérül, sok segítséget
lehet kapni, s olykor önzetlenül lehet adni is.
Az adatbázissal végzett prezentáció már más kérdés. Ha elolvasod a
wikipédián a Családfakutatás szócikket, abban nagyjából kiérezhető a
prezentációs lehetőségek bemutatása kapcsán az ezzel kapcsolatos
ellenérzésem. Ami nincs ott konkrétan leírva, hogy hátránynak tekintem:
1.nincs magyar nyelvű program (ma már talán van)
2.nincs olyan omnipotens program, ami nekem megfelelne, a programkészítők
korlátai között kell megtalálnom a nekem tetsző opciókat
3. a programokat örökösen megújítják, frissíteni kell, én pedig nem tudok
végrehajtani letöltéseket. De ha én meg is tanulnám, az örököseimtől hogyan
várjam el, hogy foglalkozzanak ezzel a látszólag egyelőre csak nekem fontos
feladattal??
4.valamire való program biztosan fizetős, és fizetősek lesznek az megújuló
verziói is
5.nekem senki sem magyarázza meg, hogy nem halásszák le a feltöltés
pillanatában olyan családkutatással foglalkozó szervezetek, melyek
eredményeiket pénzért árulják. Én magam is ezt teszem: ha hozzájutok egy
CD-hez vagy DVD-hez, az első dolgom lemásolni. Kövezzenek meg, akik nem
ugyanezt teszik. Miért tennének másképp egy több száz neves, több évtizedes
kutatás eredményeivel?? Nem titok az eredményem, aki kéri, készséggel
segítek neki. De haszonlesőknek nem kívánok muníciót adni.

Mindezzel együtt persze elismerem, hogy az adatbázis semmi máshoz nem
hasonlítható prezentációs lehetőség, és a korral képesnek kell lenni
haladni. De én már csak maradok őstulok.
Egyszóval szerintem lépj be a MACSE-ba, (ha nem megy, kérlek szólj,
segítek, amiben csak tudok), de az adataimat nem töltöm fel semmilyen olyan
programba, ami (látszólag) helyettem gondolkodik.

üdv:
gy.