[Csaladtortenet 2] Ahnenblatt

Dr. Hatvany Béla Csaba csaba at hatvany.de
2013. Okt. 23., Sze, 12:23:58 CEST

Kedves Listatársak, kedves Gábor,

nekem mostanáig nem sikerült ezt a kérdést egyszerűen és elegánsan megoldani és gyanítom, hogy nem is lehet.

Azonban találtam egy megoldást (ami kevésbé elegáns, de nem bonyolult):

 1. Az Ahnenblatt programmal elmentjük az adatokat egy CSV-állományba.
 2. Készítünk egy biztonsági másolatot az így létrehozott állományról: most két CSV állományunk van, pld. Családom.csv és Másolat-Családom.csv.
 3. Kinyitjuk az így létrehozott másolatot az MS Excel programmal.
 4. Kicseréljük a SURN és GIVN oszlopok fejlécét. Csak a fejlécet, nem az adatokat! Másképpen mondva: ahol SURN áll oda GIVN-t írunk, ahol GIVN áll, oda SURN-t írunk.
 5. Töröljük mindazokat az oszlopokat, amelyek fejlécében NAME áll, pld. NAME, FATH.NAME, stb. (ez a lépés nem feltétlenül szükséges, de ajánlatos)
 6. Elmentjük a CSV-állományt.
 7. Beolvassuk a CSV-állományt az Ahnenblatt programba és kinyomtatjuk a kívánt posztert: most a "vezetéknév" elől van.
 8. Beolvassuk az eredeti CSV-állományt (példánkban a Családom.csv állományt) az Ahnenblatt programba, hogy az eredeti állapotot visszaállítsuk.

Üdv,
Csaba