[Csaladtortenet 2] Borostyánkő Almásy

Kriston Péter (privát) kriston at globonet.hu
2013. Okt. 27., V, 00:07:58 CEST

Almásy László kapcsán - ha már én nyitottam belőle kisebb vitát - még pár
megjegyzést tennék:
- az Almásy családnak több ága van, az irodalom (pl. Gudenus) is három grófi
ágat említ, a nem grófi ágak számát nem tudom,
- én csak annyit mondtam, hogy tudtommal nem tagja a három grófi ágnak, ergo
ezért nem is viselhette hivatalosan a grófi címet,
- abban nem foglalnék állást hogy az említett László a nem nemes ágakon
belül hova tartozott, vagy egyáltalán bele tartozott-e, vagy netán egy
teljesen más Almásy család tagja,
- nem tudom IV. Károly 1918 után még adhatott-e grófi címet, van-e negyedik
grófi ág,
- személyesen voltam jelen egy rendezvényen több mint 10 éve, ahol gróf
Almásy Orsolya (született 1921-ben, tehát nem csak könyvből ismeri a kort)
dühösen rázni kezdte a fejét arra, amikor az egyik történész előadó a
családja nevesebb tagjai között említette meg az afrikakutatót,
- a két vh. között ha vitatott volt a főnemesi rang viselése, akkor a BM
illetékes szervétől lehetett kérni vizsgálatot és igazolást, amit az
anyakönyvvezetők stb. hatóságok elfogadtak, nem tudom hogy ezzel László
élt-e bármikor, s ha nem, akkor milyen okból nem firtatta a kérdést,
- a tudós-kutató-kalandor érdemeiből semmit nem von le számomra, hogy nemes
volt-e, vagy azon túl még gróf is volt-e vagy sem, sőt még az sem hogy csak
ráhagyta másokra időnként hogy grófnak tartsák vagy maga is tevőlegesen
bármilyen okból de "ügyeskedett", rájátszott társaságban stb.

A magam részéről a témát lezárom, de privátban szívesen fogadok
észrevételeket, mivel helytörténeti szempontból a gróf Almásy család igen
csak érdekel.

üdv.
K. Péter