[Csaladtortenet 2] AK.kutathatósága

Fekete István darkman2001 at freemail.hu
2013. Sze. 15., V, 20:32:41 CEST

Kedves István! Kérdéseidre a következők a válaszaim: 1919-es anyakönyvből bármit kijegyzetelhetsz, akár az egész anyakönyvet is, függetlenül attól, hogy akár 2012-es utólagos bejegyzés (pl. haláleseté egy házassági anyakönyvben) van benne.Fotójegy ellenében a védelmi idő előtti anyakönyveket lehet fotózni, kivétel ezalól a Fejér és a Veszprém megyei levéltárak és a Komárom-Esztergom megyei levéltár Esztergomi fióklevéltára, ahol tavaly nem lehetett. Azóta változhatott a helyzet, akik jártak ott idén, pontosan meg tudják neked mondani.Én már kaptam kézhez olyan házassági anykönyvet, ami 1945-től 1974-ig íródott, tehát jóval a védelmi időn belül és jegyzetelhettem belőle. Egyenesági rokonoknak vagy azok írásos engedélyével a védelmi időn belül is kutathatók az anyakönyvek. Üdvözlettel,   István