[Csaladtortenet 2] Messziről jött mesterember

Ábel András abelandras at gmail.com
2013. Sze. 16., H, 21:15:05 CEST

Kedves Listatagok!

Már évek óta keresgélek sikertelenül egyik ősapám, Szlama József eredetére
vonatkozólag. 1818/21 körül született (benyomásom szerint a Felvidéken) és
1854-ben kötött házasságot Tárnokon (akkor Fejér megye).  Mesterségét
tekintve arcularius (=ács, asztalos) volt. Sajnos az 1872-es halotti
anyakönyvi bejegyzésében nem szerepel a születési helye, de még a hagyatéki
iratait sem találtam meg, ahol lenne bármi épkézláb információ. Egyedül
arra tudnék még támaszkodni, hogy mesterségéből kifolyólag lehetnek róla
feljegyzések, de nem tudom, hogy léteznek e ilyenek, mik voltak a szokások.
Mit tehetnék?
Arra gondoltam még, végső esetben, hogy az összes FamilySearch találatban
szereplő Szlama Józsefet (1815 és 1825 között) kikutatnék, és ha egyről nem
találok semmit (sem halált, sem házasságot), akkor lehet (?) hogy ő az.
Eléggé nehézkes...

Köszönettel: András