[Csaladtortenet 2] Családnevek változásának kezelési

Eszterhai Zsuzsa eszterhaizsuzsa at freemail.hu
2013. Sze. 23., H, 17:36:33 CEST

Kedves Többiek!  Nemrég kutattam anyai ágon: a dédnagymamámat Csezárevics Máriának hívták. Nem találtam sehol. Kiderült, hogy a szüleit, és a testvéreit mindenütt Teszarovics/Teszarovits/Teszárovics-nak írták.Sőt az őseiket pedig Tiszarovics-nak. A cs-t ha a pap akarta írhatta ts-nek is. Az Eszterhai részről pedig a nagyapám egyszer i-vel írta alá a nevét, egyszer y-nal.A család egyik ága azért írja y-nal a nevét, mert az anyakönyvvezető az ő nevét így írta be a nagykönyvbe, míg a többi testvérét i-vel Eszterhai-nak. A leszármazottak nevét pedig ez meghatárzza.Napjainkban ugyanis mindent úgy kell írni, ahogy az anyakönyvben van. A mi családunkban még nagyobb eltérések is vannak. Én mindig arra gondolok, hogy a nevek leírásánál elsősorban a hangzásra hagyatkoztak, és amit hallottak azt írták le. Vannak hasonló hangok, amelyeket majdnem ugyanott képzünk,- hasonló a hangzásuk; és vannak beszédhibás emberek. Már régebben is le akartam ezt írni,de hogy megint szóba került a téma, most nagyon kikívánkozott belőlem. Zsuzsa