[Csaladtortenet 2] Zemanek kutakodás

Joseph J Jarfas jjarfas at gmail.com
2014. Ápr. 11., P, 08:52:15 CEST

Kedves Kutatótársak!

Zemanek-Flatto Martha a nevem, 1941-ben születtem Újvidéken, Zemanek
Béla és Kassowitz Piroska gyermekeként. Volt egy bátyám is, Robi, aki
Auschwitzban pusztult el 1944-ben. Szüleim - és családom nagy része - az
1942-es 'razziában' Újvidéken.

Már 12 éve kutatok felmenőim után; sok levéltári kutatás segítségével
eljutottam dédapámig, Zemanek Ignátzig, aki talán Csehországban,
Kolinban született 1819-ben, s Nagybecskereken hunyt el 1897-ben. Szabó
mester volt egész életében. Az ő felmenői kutatásához szeretnék
segítséget kérni. Kik voltak a szülei, mikor házasodott és hol?
Feleségéről csak annyit tudok, hogy Heller Ilona volt a neve; három
gyerekükről tudok, akik már mind Nagybecskereken születtek:
Zemanek Adolf (felesége Fischer Hermina), sz. 1871;
Nagyapám Ervin (felesége Steigenberger Ilona), sz. 1874;
S stalán Zlata, sz. kb. 1880.

Dédapám 1897-ben hunyt el Nagybecskereken. Annyit megtudtam, hogy a
Zemanek név nem zsidó név. Ma is élnek ezen név viselői mindenfelé. Egy
évre feliratkoztam MACSE tagnak, hogy hátha találok adatokat az
adatbázisukban Torontál megyéből, de sajnos sikertelen voltam.  De ha
valaki összeköttetésben van ezzel a családdal, vagy hallott már róla,
minden segítséget hálásan elfogadok. Úgyszintén ötleteket a további
kutatáshoz - ha lehet, itt a listán.

Üdvözlettel,

Martha

A fordítás az én segítségemmel készült.