[Csaladtortenet 2] [MACSE: 10814] Történelmi Kárpátaljához köthető települések azonosítása

Krisztián Skoumal skoumi.gen at gmail.com
2014. Ápr. 18., P, 13:20:05 CEST

Tisztelt Listalakók!

Köszönöm az eddigi segítő szándékokat, de kérem (és remélem, ezzel egy
segítő szándékú embert sem bántok meg, vagy riasztok el) hogy a jövőben,
mielőtt "megszórjuk a liskát" ötletekkel, olvassuk el, hogy a kérdező mit
kérdez... és lehetőség szerint ennek megfelelően válaszoljunk...

Azért határoltam be a tárgyban is, hogy a "történelmi Kárpátalja"
területén, mert Kuszkovo orosz kastélyt, Rogivkákat máshol (pl. Zsitomir
körzetben is) stb. én is megtaláltam...
és bár a "nem biztos, hogy jelenleg Ukrajna területén"-be akár Oroszország
is beleférhetne, azért a felsorolt vármegyék sosem voltak Oroszország
részei... (ellenben a néhai Csehszlovákiáé és a szintén néhai Szovjetunióé
(ma Ukrajna/Kárpátaljai régió), valamint Romániáé igen)

KUSZKOVO egyébként valahol Duszina (Zajgó), Hársfalva, Holubina, Olanyova,
Pálos (Kispálos), Paszika, Polena, Szolyva, Sztrojna (Malmos) környékén
keresendő...

PALOCS Bés, Csicser, Magyarmocsár, Mogyorós, Nagykapos, Nagylucska(???),
Ördögvágás, Vinna, Magasrév környékén (itt egyébként Pálóc-ra tippeltem -
ugyanakkor a Nagylucska eléggé távol esik tőle, lehet, ezt is pontosítanom
kellene, mi jöhet ezen a környéken hasonló, Lucska-szerű névvel szóba...?)

ROGIVKA pedig Baranya, Cigányos, Császlóc, Daróc, Gálocs, Gerény (ma Ungvár
része), Kincseshomok, Kereknye, Nagyláz, Nevicke, Ókemence és egy
Péterfalvának titulált Petrovo környékén (itt, mivel Tiszapéterfalva
szintén erősen körön kívül van, keresnék potenciális megfejtést Petrovo-ra
is). Én Ketergényre tippeltem, de az ukránul ma RoZivka - az ukrán
billentyűzeten pedig a G és a Z nem szomszédos billentyűk, hogy szimpla
elütés lehessen, hanem a magyar U és P helyén vannak...

Ja, és akadt még egy ilyenem, ami fölött elsiklottam:

FALVA (Фальва) valahol Oroszkomoróc és Putkahelmec (Korláthelmec) környékén

A további együttgondolkodást, erőfeszítéseket és segítséget előre is
köszönöm!

Üdv
Krisztián